راه های تشخیص کاسه نمد فیک از اصل چیست؟


یکی از راه ها تشخیص کاسه نمد در کسانی که کمتر با کاسه نمد آشنا هستند فنر آن و لاستیک استفاده شده می باشد. مثلا  زمانی که فنر کاسه نمد را خارج می کنیم باید فنر کاملا گرد و دایره بایستد در صورتی که بیضی یا شکل ها دیگری داشته باشد. مطمئن باشید که طرح است و لبه داخلی کاسه نمد با دست به سمت بیرون فشار دهید باید رنگ آن تغییر نکند و ناخالصی نداشته باشد. قیمت کاسه نمد فیک در برابر قیمت کاسه نمد اصلی بسیار ارزان تر است. پس حواستان باشد که به هوس قیمت کاسه نمد، جنس فیک خریداری نکنید.   


کاسه نمدها Sealsقیمت کاسه نمد

کاسه نمد در برینگ از ورود مواد اضافی به داخل برینگ و نشت روانکار از آن جلوگیری می کند. در انتخاب کاسه نمد مناسب پارامترهایی نظیر نوع روانکار (روغن یا گریس)، سرعت دورانی، وضعیت شافت (افقی یا عمودی) و امکان ناهمراستایی آن، مقدار فضای موجود، اصطکاک کاسه نمد و حرارت ناشی از آن و محیط کار باید در نظر گرفته شوند که همه این موارد باعث پارامترهای تعیین قیمت کاسه نمد می باشد.

. کاسه نمد ممکن است با برینگ به صورت یکپارچه و یا جدای از آن در بیرون برینگ باشد.

انواع کاسه نمدها

کاسه نمدها به دو دسته کلی مالشی و غیر مالشی تقسیم می شوند..

کاسه نمدهای غیر مالشی

. همانگونه که از اسم آن پیداست بین این کاسه نمدها با برینگ یا شافت فاصله وجود دارد.

. عملکرد این کاسه نمدها به مقدار این درز که ممکن است در راستای عمودی، افقی یا عمودی افقی باشد بستگی دارد.

 از طرف دیگر وجود همین درز موجب عدم تولید اصطکاک و گرما شده، ولی خاصیت آب بندی آن به نوع مالشی نمی رسد که می توان با پرکردن درز موجود توسط گریس خاصیت مذکور را بهبود بخشید. امکان سرعت زیاد در برینگ های با این نوع کاسه نمد از مزایای دیگر آنهاست.. 

کاسه نمدهای مالشی

 عملکرد این کاسه نمدها به مقدار فشار در محل تماس با برینگ بستگی دارد. آب بندی کامل برینگ در مقابل نفوذ مواد اضافی و عدم امکان نشت گریس از مزایای آنهاست..

 تولید اصطکاک و گرما از معایب آنهاست که با بهبود سطح تماس می توان تا حدودی آن را تعدیل کرد. این کاسه نمدها همچنین در مقابل ضربه آسیب پذیر هستند که با قرار دادن یک کاسه نمد غیرمالشی در مقابل آنها می توان این مشکل را نیز رفع کرد. قیمت کاسه نمد مالشی در مقایسه با غیر مالشی بیشتر است.

انتخاب کاسه نمد Seal selection

. نوع کاسه نمد تأثیر زیادی در کارکرد برینگ دارد. در این رابطه تشخیص شرایط محیطی لازمه انتخاب کاسه نمد است.

لازم بذکراست که حتما باید فشاربار و حرارت و نوع سیال کاسه نمد بطور دقیق بررسی شود تا بهترین نتیجه رابگیریم. برای اطلاع از قیمت کاسه نمد می توانید به وب سایت عظیم صنعت مراجعه کنید.

منبع:http://azimsanat.blog.ir/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد