جراحی بینی طبیعی چیست و چگونه انجام می شود؟

اولین سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود، این است که منظور از جراحی بینی طبیعی چیست. همان‌طور که می‌دانید جراحی بینی بنا به یکی از دلایل زیبایی و یا درمانی انجام می‌شود. به عنوان نمونه، افرادی که در سیستم تنفس خود مشکل دارند، معمولاً بنا به دلایل درمانی سراغ این جراحی رفته و قصد تغییر زیادی در ساختار بینی خود را ندارند. در حالی که برخی دیگر، بنا به دلایل زیبایی قصد انجام این جراحی را دارند. جراحی بینی عروسکی و فانتزی یکی از انواع جراحی بینی است که معمولاً هدف از انجام آن، ایجاد تغییرات گسترده در ساختار بینی است. همان طور که از اسم این شیوه مشخص است، بینی بعد از انجام جراحی دارای یک قوس معمولاً شدید خواهد شد، به گونه‌ای که شبیه بینی یک عروسک کوچک به نظر برسد.

اما در روش عمل طبیعی بینی، هدف تنها ایجاد یک تغییر کوچک و یا حل یک مشکل پزشکی است. بنابراین، تغییری در ساختار اصلی بینی ایجاد نمی‌شود، خصوصاً پره‌های بینی؛ چرا که در سال‌های اولی که جراحی بینی به صورت گسترده در سطح ایران انجام می‌شد، به دلیل مهارت پایین بسیاری از پزشکان، برای ایجاد تغییرات مدنظر فرد، پره‌های بینی دچار تغییرات زیادی می‌شد. این تغییرات گاها به اندازه‌ای زیاد بود که نه تنها ظاهر را دستخوش تغییرات زیادی می‌کرد، بلکه سیستم تنفسی فرد را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.

جراحی بینی طبیعی کار آسانی نیست و باید توسط کسی انجام شود که دارای مهارت کافی در این زمینه باشد و از دانش علمی لازم هم برخوردار باشد تا بینی بیمار را به شکل طبیعی عمل کند.

جراحی بینی

نتیجه جراحی بینی طبیعی باید به‌ گونه‌ای باشد که وقتی کسی بینی بیمار را دید متوجه نشود که او اقدام به جراحی بینی کرده است. بنابراین برای اینکه بیمار جراحی بینی داشته باشد باید در مورد جراحی که می‌خواهد بینی او را عمل کند به‌ اندازه کافی تحقیق کند و فقط برای کوچک کردن بینی نزد جراح نرود بلکه باید علاوه بر کوچک‌تر کردن بینی به طبیعی بودن بینی هم توجه داشته باشد. با این‌ حال خیلی‌ها هستند که بدون توجه به  طبیعی بودن بینی و فقط برای کوچک کردن بینی نزد جراح می‌روند.

جراحی بینی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

مشابه با سایر روش‌هایی که برای جراحی بینی استفاده می‌شود، در عمل طبیعی بینی نیز می‌توان از بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی استفاده کرد. اینکه کدام یک از روش‌های بیهوشی برای فرد مناسب باشد، به شرایط جسمانی و سلامتی وی و همچنین نظر پزشک بستگی دارد.

با توجه به اینکه برای انجام این نوع جراحی از تکنیک‌های سخت و پیچیده‌ای استفاده نمی‌شود، معمولاً بسیاری از عمل‌های طبیعی بینی در کلینیک انجام می‌شوند. به این معنا که بعد از انجام جراحی نیازی به سپری کردن یک شب در بیمارستان نبوده و فرد مرخص می‌شود.

برای انجام این جراحی، پوست بینی، به صورت کلی از چهارچوب بینی جداشده تا بتوان تغییرات لازم را در ساختار استخوان و غضروف ایجاد کرد. اینکه تغییرات تا چه اندازه روی ساختار اصلی بینی اعمال می‌شوند، به خواسته فرد بستگی دارد.

جراحی بینی طبیعی

فرق  جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

 بیمار قبل از مراجعه به جراح باید تکلیف خود را بداند و در مورد اینکه خواهان جراحی بینی طبیعی یا عروسکی است تصمیم بگیرد تا بتواند با دید بازتری برای انتخاب جراح و نحوه جراحی تصمیم بگیرد. مهم‌ترین تفاوتی که جراحی بینی طبیعی و فانتزی دارد این است که در بینی فانتزی زاویه بین لب بالایی و بینی را ۱۰۵ درجه می‌کنند. این استانداردها بر اساس علم زیباشناسی تعریف‌شده و در جراحی‌ها کمک زیادی به جراحان می‌کند.

در حین جراحی بینی طبیعی، جراح باید توجه داشته باشد که نوک بینی و سوراخ‌های آن و محل برش‌ها به‌گونه‌ای باشد که بینی فرم طبیعی خود را حفظ کند. ولی در جراحی بینی عروسکی و مدل بینی فانتزی، بینی بیمار را تا جای ممکن سربالا کرده و زاویه بین لب بالایی و بینی را بیش از حالت طبیعی می‌کنند.

http://novinirana.blog.ir/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد