راه های تشخیص کاسه نمد فیک از اصل چیست؟


یکی از راه ها تشخیص کاسه نمد در کسانی که کمتر با کاسه نمد آشنا هستند فنر آن و لاستیک استفاده شده می باشد. مثلا  زمانی که فنر کاسه نمد را خارج می کنیم باید فنر کاملا گرد و دایره بایستد در صورتی که بیضی یا شکل ها دیگری داشته باشد. مطمئن باشید که طرح است و لبه داخلی کاسه نمد با دست به سمت بیرون فشار دهید باید رنگ آن تغییر نکند و ناخالصی نداشته باشد. قیمت کاسه نمد فیک در برابر قیمت کاسه نمد اصلی بسیار ارزان تر است. پس حواستان باشد که به هوس قیمت کاسه نمد، جنس فیک خریداری نکنید.   


کاسه نمدها Sealsقیمت کاسه نمد

کاسه نمد در برینگ از ورود مواد اضافی به داخل برینگ و نشت روانکار از آن جلوگیری می کند. در انتخاب کاسه نمد مناسب پارامترهایی نظیر نوع روانکار (روغن یا گریس)، سرعت دورانی، وضعیت شافت (افقی یا عمودی) و امکان ناهمراستایی آن، مقدار فضای موجود، اصطکاک کاسه نمد و حرارت ناشی از آن و محیط کار باید در نظر گرفته شوند که همه این موارد باعث پارامترهای تعیین قیمت کاسه نمد می باشد.

. کاسه نمد ممکن است با برینگ به صورت یکپارچه و یا جدای از آن در بیرون برینگ باشد.

انواع کاسه نمدها

کاسه نمدها به دو دسته کلی مالشی و غیر مالشی تقسیم می شوند..

کاسه نمدهای غیر مالشی

. همانگونه که از اسم آن پیداست بین این کاسه نمدها با برینگ یا شافت فاصله وجود دارد.

. عملکرد این کاسه نمدها به مقدار این درز که ممکن است در راستای عمودی، افقی یا عمودی افقی باشد بستگی دارد.

 از طرف دیگر وجود همین درز موجب عدم تولید اصطکاک و گرما شده، ولی خاصیت آب بندی آن به نوع مالشی نمی رسد که می توان با پرکردن درز موجود توسط گریس خاصیت مذکور را بهبود بخشید. امکان سرعت زیاد در برینگ های با این نوع کاسه نمد از مزایای دیگر آنهاست.. 

کاسه نمدهای مالشی

 عملکرد این کاسه نمدها به مقدار فشار در محل تماس با برینگ بستگی دارد. آب بندی کامل برینگ در مقابل نفوذ مواد اضافی و عدم امکان نشت گریس از مزایای آنهاست..

 تولید اصطکاک و گرما از معایب آنهاست که با بهبود سطح تماس می توان تا حدودی آن را تعدیل کرد. این کاسه نمدها همچنین در مقابل ضربه آسیب پذیر هستند که با قرار دادن یک کاسه نمد غیرمالشی در مقابل آنها می توان این مشکل را نیز رفع کرد. قیمت کاسه نمد مالشی در مقایسه با غیر مالشی بیشتر است.

انتخاب کاسه نمد Seal selection

. نوع کاسه نمد تأثیر زیادی در کارکرد برینگ دارد. در این رابطه تشخیص شرایط محیطی لازمه انتخاب کاسه نمد است.

لازم بذکراست که حتما باید فشاربار و حرارت و نوع سیال کاسه نمد بطور دقیق بررسی شود تا بهترین نتیجه رابگیریم. برای اطلاع از قیمت کاسه نمد می توانید به وب سایت عظیم صنعت مراجعه کنید.

منبع:http://azimsanat.blog.ir/


برنامه های پزشکی و دندانپزشکی

برنامه دندانپزشکی آسان طب، برنامه ای است که با نصب آن بر روی رایانه می توانید انواع مراکز دندانپزشکی نظیر: مطب دندانپزشکی، کلینیک و درمانگاه دندانپزشکی را کنترل و مدیریت کرد.این برنامه به سادگی و در مدت زمان کوتاه، مراجعات بیماران را ثبت و مدیریت نموده و عملیاتی مانند: تشکیل پرونده، پذیرش، تعیین نوبت برای مراجعه بعدی و… را برای ایشان انجام می دهد. مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی و امکاناتی نظیر: تعریف چند بخش، تعریف چند پزشک و پرسنل، تشکیل پرونده برای بیماران، پذیرش و صندوق، وقت دهی به بیمار و یادآوری از طریق پیامک، بانک تصاویر بیماران، اتصال به قلم نوری، لابراتوار، محاسبه درصد سهام پزشکان و … مزایای مهم این برنامه دندانپزشکی هستند.


از یک برنامه دندانپزشکی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا به روش کار آن آشنا هستید یا می دانید که چه مواقعی می تواند به فریاد شما برسد در زیر خصوصیات یک برنامه دندانپزشکی آورده شده است بخوانید، جمع بندی کنید و تصمیم بگیرید تا از وقت خود درست استفاده کنید:


نصب و راه اندازی

بی نیاز بودن به سیستم قدرتمند و حرفه ای و سخت افزار خاص، یادگیری آسان و پرسرعت، حجم کم برنامه و سهولت و سرعت در ورود اطلاعات، قیمت بسیار مناسب نسبت به ارائه قابلیت های متنوع و خدمات پشتیبانی پس از فروش برنامه مدیریت دندانپزشکی

بایگانی پرونده ها

دسترسی آسان و سریع به پرونده ها، مشخص کردن کارکرد پزشک در فواصل زمانی نامحدود، ذخیره و بایگانی مدارک بیماران حتی از نرم افزارهای دیگر


شبکه کردن سیستم های بخش های مختلف

امکان استفاده تحت شبکه در مطب و مراکز دیگر، قابلیت اتصال به نرم افزارهای تخصصی و حتی چندین برنامه دندانپزشکی پذیرش دیگر

پشتیبانی

کنترل و پشتیبانی از راه دور با اتصال به اینترنت، امکان پشتیبان گیری از اطلاعات برنامه دندانپزشکی بصورت دستی و اتوماتیک، بروزرسانی نرم افزار به صورت خودکار و دستی، 

ثبت اطلاعات

امکان ذخیره سازی پرونده الکترونیکی به تعداد نامحدود، سرعت بالای پردازش و بازیابی اطلاعات، امنیت بالای اطلاعات ذخیره شده

منبع: http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/masraf-konande/


جراحی بینی طبیعی چیست و چگونه انجام می شود؟

اولین سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود، این است که منظور از جراحی بینی طبیعی چیست. همان‌طور که می‌دانید جراحی بینی بنا به یکی از دلایل زیبایی و یا درمانی انجام می‌شود. به عنوان نمونه، افرادی که در سیستم تنفس خود مشکل دارند، معمولاً بنا به دلایل درمانی سراغ این جراحی رفته و قصد تغییر زیادی در ساختار بینی خود را ندارند. در حالی که برخی دیگر، بنا به دلایل زیبایی قصد انجام این جراحی را دارند. جراحی بینی عروسکی و فانتزی یکی از انواع جراحی بینی است که معمولاً هدف از انجام آن، ایجاد تغییرات گسترده در ساختار بینی است. همان طور که از اسم این شیوه مشخص است، بینی بعد از انجام جراحی دارای یک قوس معمولاً شدید خواهد شد، به گونه‌ای که شبیه بینی یک عروسک کوچک به نظر برسد.

اما در روش عمل طبیعی بینی، هدف تنها ایجاد یک تغییر کوچک و یا حل یک مشکل پزشکی است. بنابراین، تغییری در ساختار اصلی بینی ایجاد نمی‌شود، خصوصاً پره‌های بینی؛ چرا که در سال‌های اولی که جراحی بینی به صورت گسترده در سطح ایران انجام می‌شد، به دلیل مهارت پایین بسیاری از پزشکان، برای ایجاد تغییرات مدنظر فرد، پره‌های بینی دچار تغییرات زیادی می‌شد. این تغییرات گاها به اندازه‌ای زیاد بود که نه تنها ظاهر را دستخوش تغییرات زیادی می‌کرد، بلکه سیستم تنفسی فرد را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.

جراحی بینی طبیعی کار آسانی نیست و باید توسط کسی انجام شود که دارای مهارت کافی در این زمینه باشد و از دانش علمی لازم هم برخوردار باشد تا بینی بیمار را به شکل طبیعی عمل کند.

جراحی بینی

نتیجه جراحی بینی طبیعی باید به‌ گونه‌ای باشد که وقتی کسی بینی بیمار را دید متوجه نشود که او اقدام به جراحی بینی کرده است. بنابراین برای اینکه بیمار جراحی بینی داشته باشد باید در مورد جراحی که می‌خواهد بینی او را عمل کند به‌ اندازه کافی تحقیق کند و فقط برای کوچک کردن بینی نزد جراح نرود بلکه باید علاوه بر کوچک‌تر کردن بینی به طبیعی بودن بینی هم توجه داشته باشد. با این‌ حال خیلی‌ها هستند که بدون توجه به  طبیعی بودن بینی و فقط برای کوچک کردن بینی نزد جراح می‌روند.

جراحی بینی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

مشابه با سایر روش‌هایی که برای جراحی بینی استفاده می‌شود، در عمل طبیعی بینی نیز می‌توان از بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی استفاده کرد. اینکه کدام یک از روش‌های بیهوشی برای فرد مناسب باشد، به شرایط جسمانی و سلامتی وی و همچنین نظر پزشک بستگی دارد.

با توجه به اینکه برای انجام این نوع جراحی از تکنیک‌های سخت و پیچیده‌ای استفاده نمی‌شود، معمولاً بسیاری از عمل‌های طبیعی بینی در کلینیک انجام می‌شوند. به این معنا که بعد از انجام جراحی نیازی به سپری کردن یک شب در بیمارستان نبوده و فرد مرخص می‌شود.

برای انجام این جراحی، پوست بینی، به صورت کلی از چهارچوب بینی جداشده تا بتوان تغییرات لازم را در ساختار استخوان و غضروف ایجاد کرد. اینکه تغییرات تا چه اندازه روی ساختار اصلی بینی اعمال می‌شوند، به خواسته فرد بستگی دارد.

جراحی بینی طبیعی

فرق  جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

 بیمار قبل از مراجعه به جراح باید تکلیف خود را بداند و در مورد اینکه خواهان جراحی بینی طبیعی یا عروسکی است تصمیم بگیرد تا بتواند با دید بازتری برای انتخاب جراح و نحوه جراحی تصمیم بگیرد. مهم‌ترین تفاوتی که جراحی بینی طبیعی و فانتزی دارد این است که در بینی فانتزی زاویه بین لب بالایی و بینی را ۱۰۵ درجه می‌کنند. این استانداردها بر اساس علم زیباشناسی تعریف‌شده و در جراحی‌ها کمک زیادی به جراحان می‌کند.

در حین جراحی بینی طبیعی، جراح باید توجه داشته باشد که نوک بینی و سوراخ‌های آن و محل برش‌ها به‌گونه‌ای باشد که بینی فرم طبیعی خود را حفظ کند. ولی در جراحی بینی عروسکی و مدل بینی فانتزی، بینی بیمار را تا جای ممکن سربالا کرده و زاویه بین لب بالایی و بینی را بیش از حالت طبیعی می‌کنند.

http://novinirana.blog.ir/


چه جنسی برای لباس ورزشی مناسب است


د‌یگر د‌ورانی که لباس‌های ورزشی فقط از پنبه تولید‌ می‌شد‌ند‌ به پایان رسید‌ه است. امروزه برای هر نوع ورزشی باید‌ لباسی با جنس مناسب انتخاب کرد‌. برای فعالیت بد‌نی د‌اخل خانه انتخاب یک تی‌شرت جاذب رطوبت به همراه یک شلوار راحتی کافی است. اما افراد‌ی که مرتب ورزش می‌کنند‌ ،  باید‌ مانند‌ حرفه‌ای‌ها لباس خود‌ را انتخاب کنند‌. د‌ر اد‌امه مناسب‌ترین نوع پارچه برای هر رشته ورزشی معرفی شد‌ه است.


 


پیلاتس می‌کنید‌؛ اسپند‌کس بپوشید‌

اسپند‌کس از آنجایی که به سرعت رطوبت را از خود‌ عبور می‌د‌هد‌، د‌ر لباس‌ زیر و لباس‌های کشی مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گیرد‌ ، جنس این‌گونه لباس‌ها به گونه‌ای است که حین خم شد‌ن و انجام حرکات کششی به‌خوبی از خود‌ انعطاف نشان می‌د‌هند‌، بنابراین انتخاب خوبی برای ورزش‌هایی مانند‌ یوگا، پیلاتس و ایروبیک به حساب می‌آیند‌. لباس‌های د‌وند‌گان هم معمولا از این نوع پارچه تهیه می‌شود‌.


 


بد‌نسازی می‌کنید‌؛ پنبه‌ای بپوشید‌

این نوع پارچه رطوبت را به خود‌ جذب می‌کند‌. معمولا د‌ر لباس‌های ورزشی پنبه را با الیاف پلی‌استر ترکیب می‌کنند‌ تا به مرور زمان شکل خود‌ را از د‌ست ند‌هند‌. لباس‌هایی با این جنس برای مرد‌ان اید‌ه‌‌آل است، چرا که حین فعالیت بد‌نی شد‌ید‌، بخش زیاد‌ی از عرق بد‌ن را به خود‌ جذب می‌کنند‌. این لباس‌ها مناسب ورزش‌هایی مانند‌ بسکتبال، بد‌نسازی و وزنه‌برد‌اری است که تعریق بالایی د‌ارند‌.


 مشکل لباس پنبه‌ای چیست؟

اگر چه پنبه د‌ر بسیاری از لباس‌های ورزشی استفاد‌ه شد‌ه است، اما بهترین ماد‌ه به حساب نمی‌آید‌. پنبه رطوبت را به خود‌ جذب می‌کند‌، اما اجازه تبخیر به آن نمی‌د‌هد‌. هنگام ورزش عرق بد‌ن، جذب پارچه شد‌ه، آن را سنگین کرد‌ه و باعث بو گرفتن می‌شود‌. همان‌طور که قبلا هم تجربه کرد‌ید‌، لباس‌های پنبه‌ای به مرور زمان شکل خود‌ را از د‌ست می‌د‌هند‌ و بعد‌ از هر بار شست‌وشو شل‌تر می‌شوند‌. جذب رطوبت توسط پنبه می‌تواند‌ برای سلامت هم مضر باشد‌. محیط مرطوب لباس شرایط را برای رشد‌ باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌کند‌. پس همیشه توجه د‌اشته باشید‌ که لباس‌های پنبه‌ای خود‌ را بعد‌ از هر بار ورزش کرد‌ن بشویید‌ و به طور کامل خشک کنید‌.

منبع:http://iranpooshak.parsiblog.com/